Live Timming
AD FR ES

PUJADA ARINSAL

14/16 DE JUNY

cem
ffsa

Sébastien Jacqmin (Nova Proto Turbo), imparable a Andorra

18/6/2024

Sébastien Jacqmin (Nova Proto Turbo),  imparable a Andorra
  • El pilot francès aconsegueix una victòria clara a Arinsal després de guanyar 2 de les 3 pujades
  • Javier Villa (BRC 205T) guanya la prova del Campionat espanyol
  • Joan Vinyes (Osella PA9) domina la sèrie Nacional VHC
  •  Gerard de la Casa (Ford Fiesta) és l’andorrà més ràpid del cap de setmana

17/6/ 2024.- El pilot francès Sébastien Jacqmin (Nova Proto Turbo) va gravar diumenge el seu nom al palmarès de la Pujada Arinsal, cursa de muntanya que ha organitzat la divisió esportiva d’ACA CLUB i que aquest any puntua per al Campionat de França de muntanya de Segona Divisió i, també, per al Campionat d’Espanya de muntanya CEM Autohebdo Sport. A més, la prova ha inclòs el Campionat nacional VHC i també ha puntuat per al Campionat de la Lliga de Motorsport d’Occitanie Méditerranée i el Trofeu Pirineus.

Durant els dos dies de la prova les condicions atmosfèriques van ser immillorables, i l’equip d’organització va complir amb rigor el programa dels entrenaments i les curses, amb un total de 81 pilots participants entre els tres campionats, cosa que avala el gran esforç que s’ha fet perquè Arinsal 2024 hagi estat un gran èxit pel que fa a organització.

El magnífic estat de l’asfalt de la CS-520 va ser el millor aliat per als pilots i les màquines: 81 cotxes van superar divendres les verificacions, amb els pilots disposats a gaudir de la conducció en un entorn de muntanya i superar els 4 quilòmetres de recorregut fins a l’estació de Vallnord Pal-Arinsal, amb un desnivell mitjà del 8,9 %.

Dissabte, triomfadors clars

El Campionat espanyol va arribar a Andorra amb moltes expectatives. Després de la mítica prova asturiana de la Subida al Fito —primera cita del Campionat d’Espanya de muntanya Autohebdo Sport, i també prova de l’Europeu—, va arribar el torn de la cursa andorrana, en què un dels grans favorits, Javier Villa, de l’escuderia Langreo Motor Club, estrenava cotxe, un espectacular BRC 205T. A més, entre els 22 pilots autoritzats per a competir en l’Espanyol, figuraven Raül Ferré (Silver Car CS) i Gerard de la Casa (Ford Fiesta), els dos andorrans favorits per a pujar al podi. Sigui com sigui, Ferré va trencar el motor durant els entrenaments de dissabte i, malauradament, no va poder continuar la carrera.

Al Campionat espanyol els auguris es van confirmar: a la primera cursa, Javier Villa (BRC 205T) va firmar el primer lloc, amb un temps de 2:08.93, seguit de Mario Asenjo (Nova NP03), amb 2:09.45, i de Benito Pérez (BRC B59), amb 2:15.97.

Al Campionat francès, el triomf en l’única pujada de competició que va tenir lloc dissabte el va aconseguir clarament Jérôme Jacquot (Tatuus Master), seguit del seu rival principal, Sébastien Jacqmin (Nova Proto Turbo), amb 2:11.540, i d’una altra de les figures de la cursa, Pascal Campi (Osella PA21S), amb 2:16.183. A la sèrie B, Jean Marc Gandolfo (Porsche 911 GT3 CUP) va marcar un temps de 2:21.155, seguit de Ronald Garces (KTM X BOW), amb 2:23.244, i Nicolas Granier (Audi TCR RS3 LMS), amb 2:23.284.

Durant el cap de setmana, l’antiga sèrie nacional va recuperar l’esperit al Campionat nacional VHC, en què un total de 18 cotxes van superar les verificacions tècniques i administratives per col·locar-se a la graella de sortida. En aquest grup, la gran expectació se centrava a veure un altre cop en acció el pilot andorrà Joan Vinyes Dabad, al volant de l’Osella PA9, que després de trenta anys (Pujada al Fito de 1994) va tornar a trepitjar l’asfalt.

A la primera cursa, Jean Marie Almeras (Porsche 935 Silhouette) es va  imposar al grup Producció amb un cronòmetre de 2:44.409, seguit de Toni Riba (Ford Escort), amb 2:48.045, i de Salvador Capdevila (BMW 325i), amb 2:50.975. Al grup Sport hi havia dos pilots que van oferir espectacle: Vinyes (Osella PA9), amb un temps de 2:18.222, i Jean Charles Massu (Tiga SC 81), amb 2:37.733.

Diumenge d’espectacle

Des que va començar el warm-up el sol va omplir el cel, cosa que augurava un molt bon dia per a pilots, equips, organització i públic en general.

Pel que fa al Campionat espanyol, Javier Villa (BRC 205T) es va emportar el primer lloc de la segona cursa, amb un temps de 2:08.76, seguit de Mario Asenjo (Nova NP03) i de Benito Perez (BRC B59).

Quant al Campionat francès, Sébastien Jacqmin (Nova Proto Turbo) es va adjudicar la cursa 2 de la sèrie A, seguit de Pascal Campi (Osella PA21S) i de Frank Bellieres (Osella PA 27). Pel que fa a la sèrie B, la segona cursa va ser per a Garces (KTM X BOW), amb un temps de 2:21.360, seguit de Gandolfo (Porsche 911 GT3 CUP) i de Granier (Audi TCR RS3 LMS).

A la segona pujada de la sèrie nacional, grup Producció, la lluita va ser entre Toni Riba (Ford Escort), amb un registre de 2:43.984, seguit de Salvador Capdevila (BMW 325i), a 11 segons del primer, i Mouloud El Alloui (Renault GT Turbo), amb un temps de 2:54.799. A Sport, Massu (Tiga SC 91) es va imposar a Vinyes, amb un registre de 2.33.037 davant dels 2:47.427 de l’Osella PA9.

Al Campionat espanyol no hi va haver sorpreses, però sí molt espectacle per part dels pilots, que no es van arronsar i van lluitar fins al final. Villa va tornar a adjudicar-se el millor temps, seguit de Damian Verdera (Talex M3) i Benito Pérez (BRC B59); Mario Asenjo no va disputar l’última prova.

Al Campionat francès, a la tercera i última pujada, la sèrie B va ser per a Garces, seguit de Granier i Fred Toubert, amb un Seat Leon Supercopa. A la sèrie A, Jacqmin va imposar-se i va sentenciar un triomf ben merescut, seguit de Campi i Joan Gil Sanchez, amb un Speed ​​Car GT-R Evo.

A la tercera cursa del Campionat nacional, Toni Riba (Ford Escort) va imposar-se amb un registre de 2:46.615, seguit de Mouloud El Alloui (Renault GT Turbo) i Hubert Arboux (Porsche 911). A Sport, Vinyes (Osella PA9) va tancar la jornada amb un registre de 2:16.386, seguit de Massu (Tiga SC 81), amb un temps de 2:36.053.

 

Classificació final del Campionat d’Espanya de muntanya Autohebdo Sport

(117) CAT 1, Javier Villa (BRC 205T), 2:08.93 | 2:08.76 | 2:09.45.

(107) CAT 2, Mario Asenjo (Nova NP03), 2:28.79 | 2:24.08 | 2:21.47.

(110) CAT 3, Benito Pérez (BRC B59), 2:15.97 | 2:14.89 | 2:17.23.

Classificació del Campionat de França de muntanya, Segona Divisió

Classificació final, sèrie A

(2) Sébastien Jacqmin (Nova Proto Turbo), 4:16.521.

(1) Pascal Campi (Osella PA21S), 4:26.804.

(3) Frank Bellieres (Osella PA 27), 4:34.277.

Classificació final, sèrie B

(19) Ronald Garces (KTM X BOW), 4:42.698.

(43) Jean Marc Gandolfo (Porsche 911 GT3 CUP), 4:43.741.

(20) Nicolas Granier (Audi TCR RS3 LMS), 4:47.582.

Classificació del Campionat nacional VHC, Scratx

(201) Joan Vinnyes Dabad (Sport), 2:18.222 | 2:47.427 | 2:16.386.

(202) Jean Charles Massu (Sport), 2:37.733 | 2:33.937 | 2:36.053.

(218) Toni Riba (Producció), 2:48.045 | 2:43.984 | 2:46.615.

Trofeu Joan Vinyes al pilot més ràpid del cap de setmana: Sébastien Jacqmin (Nova Proto Turbo), amb un temps de 4:16.521. El guardó va ser lliurat per Joan Vinyes, fill del mític pilot andorrà.

Per part de l’ACA CLUB, Enric Tarrado Vives va valorar de manera molt positiva la prova, i va destacar que s’havia superat el repte organitzatiu, així com el volum de persones inscrites que va registrar la Pujada Arinsal.

A la prova també hi va assistir Manuel Aviñó, president de la Real Federación Española de Automovilismo (RFeda), que, entre altres coses, va destacar les bones relacions entre les federacions espanyola i andorrana, i va remarcar que els pilots i equips espanyols havien tingut una molt bona acollida a Andorra, especialment, a la prova d’Arinsal.

Manuel Aviñó i Enric Tarrado Vives

Les novetats de la Pujada Arinsal

A més de l’organització de tres campionats, l’equip d’ACA CLUB Esportiva també va introduir un seguit de novetats a la prova andorrana.

D’una banda, va garantir la infraestructura i els recursos necessaris perquè l’equip de comunicació de l’RFeda pogués fer la retransmissió de la prova andorrana. I, de l’altra, durant la prova es van fer servir dos drons, que van estar al servei de la Direcció de Cursa, concretament, dels responsables de la seguretat, per disposar d‘una imatge directa i en temps real dels incidents del cap de setmana, que aquesta vegada van ser mínims. Segons l’organització, encara hi ha punts que cal millorar en aquest àmbit, però la valoració final d’aquesta primera experiència és molt positiva.

Després d’aquest gran esdeveniment de muntanya, l’Automòbil Club d’Andorra ja està preparant la propera cita automobilística: el Ral·li d’Andorra Històric, prova que tindrà lloc els dies 27 i 28 de setembre. Posteriorment, el dia 17 d’octubre, es disputarà la Pujada a la Peguera (Sant Julià de Lòria).