Notícies
31/10/2024
27/10/2024.- L’equip andorrà que ha participat en l’esdeveniment de motorsport més gran per països torna a casa amb molt bons resultats. Es va complir l’objectiu de pujar al podi, i els resultats aconseguits per la delegació andorrana fan augurar que hi ha una base sòlida per a construir un projecte esportiu, en clau nacional, que representi Andorra en el que es considera l’esdeveniment més gran d’automobilisme per països: els FIA MOTORSPORT GAMES.
Tota l’activitat va començar el dimecres 23 d'octubre amb la cerimònia d’obertura dels Jocs, amb la tradicional desfilada de les delegacions de cada país. L’acte va tenir lloc a la Ciutat de les Ciènces i les Arts de València, un escenari que posteriorment es va convertir en la seu on es van disputar les dues modalitats de la disciplina d’esports digitals.
A partir del dijous dia 24, el Circuit Ricardo Tormo i l’Aspar Circuit van ser les seus de les altres 24 disciplines. Concretament, pel que fa als esportistes andorrans, el doblet d’autoeslàlom, integrat per Mimi Gutiérrez i Lucas Piccino, va tenir la base a Ricardo Tormo, mentre que Àlex Machado es va ubicar a Aspar.
Àlex Machado, tot i estar en ple calendari de competicions a Itàlia, es va desplaçar a València per preparar la competició al circuit que va acollir la prova de kàrting sprint sènior: l’Aspar Circuit. Machado va fer el treball preparatori amb el seu equip actual, el TBKART, amb base a Orsenigo, a la província de Como, Itàlia.
Un total de trenta-set pilots van disputar la prova de kàrting sprint sènior. Durant les proves classificatòries, les sensacions de Machado eren molt positives. Amb el seu mecànic, Roberto Marocco, tenien una estratègia clara: tenir el mínim de punts possibles, perquè a la final pogués situar-se a les primeres posicions de sortida. I així va ser, Machado es va ubicar en tercer lloc, una plaça que va defensar durant les primeres voltes. Després d’un incident a la volta 10, entre el pilot d’Espanya —que anava primer en aquell moment— i el pilot de Lituània —que anava segon—, es va situar a la segona posició, on va romandre fins al final de la carrera, i va aconseguir la primera medalla de plata d’un esportista andorrà a les Olimpíades del motor.
>> RESULTATS KÀRTING SPRINT SÈNIOR
La competició d’automobilisme digital va començar el dijous 24 d’octubre a primera hora del matí. Helder Cerqueira va debutar a la prova de GT —plataforma Assetto Corsa Competitzione—, juntament amb un total de cinquanta-set pilots més.
A la primera qualy, Cerqueira va aconseguir finalitzar en la P14. A la sessió de quarts de final, el pilot andorrà va sortir des de la P16 al seu grup i va finalitzar en la P17. Un incident durant la carrera, que va finalitzar en un cop, i una penalització van fer minvar el bon ritme de competició de l’andorrà.
El resultat aconseguit el va enviar directament a la sessió de last chance, on, al seu grup, va sortir de la P10 i va finalitzar a la P7, i, un cop aplicada una sanció, va tornar a la mateixa posició de sortida.
Álvaro Otero, coach de l’equip de motorsport digital de l’ACA, explica: «La dificultat d’adaptació de l’Helder des de l’inici va implicar que anés a remolc durant tot l’esdeveniment. A mesura que la competició va anar evolucionant, la performance del pilot va anar millorant. Hem anat de menys a més, però en aquests campionats, en què competim amb pilots de nivell molt alt, l’adaptació ha de ser immediata per aconseguir un nivell òptim en competició».
Pel que fa a Frank Porté en F4 —plataforma iRacing—, si bé el punt de sortida va ser semblant, pel que fa al repte d’adaptar-se a la situació de cursa, la situació va evolucionar d’una manera diferent.
Un total de seixanta països van situar-se a la graella de sortida en el que per a Porté ha estat el primer gran esdeveniment internacional de motorsport digital.
La sessió de qualy el va deixar en la P34. La primera presa de contacte amb la prova no va ser gaire fàcil per al pilot andorrà de F4 digital, una qüestió que el va obligar a reaccionar immediatament per a avançar en les carreres successives. A quarts de final, al seu grup, Porté va sortir de la P12 i va finalitzar a la P6, cosa que li va assegurar un lloc a la semifinal. A la sessió de semifinals, al seu grup va sortir de la P8 i va finalitzar a la P5, una ubicació que el va portar, juntament amb un total de 20 pilots més, a disputar la final. Ja a la final, el pilot es va ubicar a la P10 de la graella de sortida i va finalitzar en 6è lloc.
Des de l’inici fins al final, Porté va protagonitzar una remuntada espectacular, que li va permetre disputar la final, on es va quedar a tres posicions de medalla. Otero comenta: «Pel que fa al Frank, la valoració és excel·lent. Va tenir una adaptació molt ràpida i constant, que va anar de menys a més i la gestió feta pel pilot ha estat clau per a treure el màxim resultat possible dels recursos que es tenien. Va fer carreres netes, potser més conservadores des del punt de vista de l’estratègia —evitant incidents—, i això ens va assegurar un magnífic resultat. El pilot està preparat per a lluitar amb els millors del món. Frank té un gran futur com a pilot professional en el món digital».
Pel que fa a l’autoeslàlom, la competició en aquesta disciplina va ser un repte per a l’equip integrat per Mimi Gutiérrez i Lucas Piccino, sota la preparació esportiva de Marc Gutiérrez. Un total de trenta-tres països van disputar aquesta prova. Les impressions dels esportistes eren encoratjadores a mesura que van passar les sessions de free practice.
Cada qualy de la prova d’autoeslàlom està formada per tres mànegues, i en la primera sessió de qualy, Mimi Gutiérrez va executar una mànega perfecta, que li va permetre situar-se al capdavant del grup de les dones. Piccino també va completar un molt bon exercici i va aconseguir avançar. Arribada la segona qualy, un seguit d’incidents durant la carrera van espatllar el treball dels dos pilots, que no van poder continuar la sessió següent. Tot i això, la valoració per part de l’equip tècnic va ser molt positiva. Gutiérrez i Piccino van mantenir una actitud decidida i van anar analitzant, punt per punt, quines eren les oportunitats de millora a mesura que avançaven en la competició. Van aconseguir una actuació que va superar les expectatives. Aquest rendiment deixa una base sòlida i plena d’optimisme per a properes competicions.
>> UBICACIÓ D’ANDORRA AL MEDALLER
Imatges: © ACACLUB | © FIA